Chcete podnikat v gastro oboru? Přečtěte si, jak v začátcích ušetřit a podnik efektivně propagovat

Rozhodli jste se, že v tomto roce začnete podnikat? Preferujete-li stabilní obory, u kterých nehrozí rychlý zánik v důsledku změny trendů, pusťte se do gastro byznysu. Nemusíte přitom investovat miliony do restaurace nebo baru – zajímavý výdělek může přinést i vhodně situovaný stánek s hotdogy nebo menší fast food v mobilní buňce. Klíč k úspěchu spočívá v kombinaci chutného jídla, příhodného místa, minimálních vstupních nákladů, dobré PR články a jistě i ve vhodně zvolené marketingové strategii.

Jednání s úředníky se nevyhnete

Nemáte-li s podnikáním v gastro oboru žádné předchozí zkušenosti, připravte se na vyřizování živnostenského oprávnění a dalších nezbytných záležitostí, bez kterých se při provozování stravovacích služeb neobejdete. Všechny informace jsou samozřejmě volně dostupné na internetu.

Jak ušetřit za gastro vybavení?

Co se však v manuálech nedozvíte, je způsob, jak ušetřit za gastro zařízení. Počítejte s tím, že nemalou investici si vyžádá i menší rychlé občerstvení. Jednak pořízení vlastních prostorů nebo pronájem, ale také vybavení. Bez chladničky, mrazáku, grilu, vařiče a dalších pomocníků se neobejdete a celková výše investice může činit i několik set tisíc korun. Připadá vám to jako příliš vysoká částka a neradi byste se zadlužili? Jednoduchá rada zní – navštivte gastro bazar a pořiďte si starší vybavení za velmi výhodnou cenu. S trochou štěstí narazíte na spotřebiče ve špičkovém stavu a ušetříte desítky tisíc korun.

Jak svůj gastro podnik efektivně propagovat?

Bez ohledu na to, zda jste se rozhodli pro otevření pizzerie, hladového okna nebo tradičně pojaté restaurace, se neobejdete bez správně vedené marketingové kampaně. Protože - nebudeme si nic nalhávat - konkurence je velká a není snadné se dlouhodobě udržet na špici. Odborníky na marketing, a to napříč všemi důležitými oblastmi. najdete pod jednou střechou na platformě PR Yard, která zprostředkovává nákup PR článků v online novinách a nákup postů u influencerů. Zaregistrujete se, nabijete si kredit a vytvoříte poptávku. Pak už si jen vyberete správné kandidáty, kteří se postarají o propagaci vašeho byznysu na blogu, v magazínů nebo na sociálních sítích pomocí správného PR článku. V PR Yard samozřejmě nechybí ani youtubeři a Insta influenceři, díky kterým snadno vytvoříte komplexní marketingový mix.

Publikováno: 15. 10. 2019

Kategorie: Praktické rady

Autor: Adam Novotný