Ekologické chování hotelového personálu

Jistě by bylo velice zajímavé pozastavit se nad tím, jaké by vlastně mělo být správné ekologické chování hotelového personálu. To je velice zajímavá otázka, na kterou samozřejmě neexistuje snadná odpověď. Hotelový personál by měl hlavně třídit odpad. Pokud vyhazuje po zákaznících jejich odpad (například odnáší ze stolu a poté jej musí vyhodit), ideální by bylo, kdyby to hotelový personál třídil, což je myslím první věc. Osobně jsem toho názoru, že málokterý hotel třídí, protože vlastně odpad, ať už pet lahve, nebo třeba sušenky, které Vám nechutnají, se vyhazují do naprosto stejného koše. A neumím si představit, že by to někdo potom vybíral a dával do správných pytlů, takže si myslím, že ani personál takového hotelu rozhodně netřídí. A nemá cenu polemizovat o tom, jestli je to dobře, nebo ne. Tak to prostě je. Z hlediska ekologie to je špatně, ale z hlediska morálního to asi nemá cenu třídit, když už celý hotel netřídil. To by se musel zcela změnit systém. A to v celém hotelu. A museli by to dodržovat hlavně klienti, které do toho samozřejmě nikdo nemůže nutit. A to je právě problém, protože personál toho vyhodí nesrovnatelně méně, než obyčejné lidí, hosté, zákazníci daného hotelu. A pokud ti netřídí, nemá smysl, aby třídil personál. Ostatně další věci také nemá příliš smysl. Ekologické chování hotelového personálu by mělo být třídit a třídit, ale od toho obvykle nejsou placení a v pracovní době na to čas nemají. A jistě nejsou takoví ekologové, aby to dělali po skončení pracovní doby.

Publikováno: 02. 01. 2012

Kategorie: Praktické rady

Autor: Katka Urbancová